Korvgrillning och kubb

Igår (fredag) var jag ledig och jag och Anders fick fin besök av Sandra, Eli och Ossian och Mia, Isak och Eira. Det blev korvgrillning ute på gården till lunch och kubbspel. Vi hann även med lite brännboll och att äta paj. En väldigt trevlig och ganska varm dag med inslag av sol. hihi. Idag har jag en delad tur på jobbet, 7-12 börjar sen igen 16-21,15. Men imrogon börjar jag inte förän 12 så det blir nog lite mys med nån bra film och chips ikväll!

Nä nu ska jag lägga mig i soffan och slappa lite innan det blir till att packa i sig middagen och åka tillbaka på jobbet.

Så här stilig var Anders i helgen!

Mys helg!

Fredagen började med jobb och avslutades med världens bästa Anki och mys i hennes stuga. Lördagen blev de att gå en sväng på marknaden. Där köpte jag mig en skal jacka. Så tack mormor för pengarna som fick gå till jackan! Sen bar det av på barndop! Trevligt och lilla thed som döptes skötte sig väldigt snyggt. Go middag i ett helmysigt båthus och mycke surr. Sen bar det av vidare ut på dans på udden. Där även Brolle spelade. En riktigt toppen kväll!

Jobb

Snart bär det av till jobbet. Känns faktiskt riktigt kul men det kan ju vara för att jag ska ha världens bästa Anki som inskolning. Får besök av Micke med tjej idag innan jobbet också, trevligt! Igår firade jag min födelsedag i efterskott med tårta och underbara vänner och familj. Tack för det säger jag.

Lider mot sitt slut.

Ja nu lider semestern mot sitt slut, efter en vecka och två dagar så åter står det endast en liten dag kvar. Fyra dagar i Stockholm som vi spenderade med Anders underbara mormor och morfar. Lite shopping på Ikea och annat smått och gått. Efter det så bar det av mot Falun för att träffa underbara faster och Bengt i två dagar. Hel mysigt med shopping och en massa prat. Lördag kväll kom jag och Anders till Sjöbotten. Söndag åkte han och jag stannade kvar. Så jag fick mysa med mina underbara vänner i Skellefteå. Sen så har jag äntligen gått och köpt mig en Iphon. hihi snacka om att man blir som ett barn som fått en ny leksak. Kul är det. Måste bara sköta mig annars kanske Anders tar den ifrån mig. Nu ska jag njuta av den lilla del av min semester som jag har kvar.

Snart semester!

Jaha idag har jag jobbat delad tur. Idag på dagen när jag var hemma så packade jag. Imorgon är det jobb 7.30-16,30 sen bär det av först hem till Sjöbotten sen på måndag eftermiddag påbörjar vi våran resa söderut! Målet är Stockholm och Anders mormor och morfar, mamma och sen bär det av till Falund till faster! Yiipie! Jag har packat sjukt mycket kläder... fattar inte riktigt varför, då har jag ju ingen bra anledning att få shoppa mer kläder! Aja, det blir nog bra innan slutet. Känns i alla fall skönt med lite semester. En och en halv vecka blir det. Sen är det tillbaka till arbetet. Men det tar vi då. Hoppas ni får en underbar vecka, vet inte hur mycket jag kommer att ha tid eller ork att uppdatera här.

Sitter och kollar igenom gamla bilder på min lill tjej. Kan inte låta bli att fälla en tår. Så himla söt tjej vi fick och som vi har! Denna lilla brud ska vara på en egen semester med "mormor" och "morfar" medans vi är i Stockholm och härjar.

Mo i rana!

Vi hade väldigt mysigt igår i Mo i rana! Fint väder och ingen stress. Vi sa att vi inte skulle titta på klockan. Blev ganska chokad när Anders ringde vid 4 och frågade om vi var på väg hem. Ne vi pallrade oss hemåt där vid 18. Tre par byxor och ett linne fick följa med hem. Helnöjd med byxorna, ett par jeans på rea för 199 och ett par vita och gröna byxor 100 kr vardera. Riktigt bra tyckte jag. Nu har grabbarna åkt på boboll i Tärna medans jag sitter här hemma och degar. Har varit och är fortfarande helt sjukt trött. Har jobbat 7-14 idag men i morgon är jag ledig, men självklart blir det ingen riktig sovmorgon då heller för jag måste till tandläkaren kl 9. Ååå, jag vill bara sova! Humöret blir ju som bekant inte på topp när det är så här. Tur för älskligen min att han flydde hemifrån.

Jul. 03, 2012

I går när vi vaknade var vi utan ström. Åkte till jobbet och kom hem halv 5, fortfarande strömavbrott och jag trodde Anders skulle spricka av ilska när han dessutom inte fick tag på Vattenfall så att han kunde anmäla att vi var utan ström. Vi fick middag hos Ove och åkte hem vid 22 eller nått sånt. Då hade vi fått tag i en gubbe som skulle komma och fixa elen. kl 23 då fick vi tillbaka strömmen. Yiipie! Har varit lite för mycket strömmavbrott nu för att man ska kunna tycka att det är okej.... Men vad gör man.
Har jobbat 7-16, dagen har på nått sätt varit tung, har haft svårt att sova nu några nätter. Eller inte att sova men jag har vaknat till flera gånger under nätterna och kollat på klockan. Jag vet inte om det är Nikita som är uppe och kutar eller om det är något annat som väcker mig. Men som sagt har dagen ändå varit bra, har fått höra lugnande och uppmuntrande ord från våran "stand in chef", hon är ju bara helt underbar! Det var som att hon såg på mig att jag behövde få höra nått positivt idag.

Imorgon ska jag vara i hemavan 8,30 för då bär det av mot Mo med Sandra och Ossian. Kommer garanterat att bli hel mysigt!