Tjugoåttonde juni

Idag har jag och dom stora barnen gjort lite fika till imorgon när Lilly blir fem (!) år..
Jag är verkligen ingen "matmor" veckomatsedeln är typ samma rätter varje vecka och spontan bakning är de väldigt lite om i det här huset.
Men idag gjorde vi ett litet försök dom önskade att göra chokladbollar och hallongrottor. 

Riktigt duktiga hjälpredor har jag även om Vilhelm blir less efter typ tio minuter. 

Men jag fattar inte hur folk klarar av att typ baka bullar och allt mest vad folk gör. 
Vi blandar degen för full, bestämmer mig för att göra dubbelsatts med hallongrottor och självklart är matberedaren för liten så jag var tvungen att byta till en vanlig bunke och när vi knodar för fullt börjar Hilda prata i vagnen som hon sov i. "ja ja hon kan vänta en stund" tänker jag och fortsätter. Vilhelm börjar då ropa från toan att han har kissat lite utanför toan, lite var en underdrift så jag går dit och börjar städa pojken och toa/golv. Då bestämmer sig Hilda för att vara less på att vänta så hon skriker för kung och fosterland. Och om jag då hade haft en färdig jäst deg som var klar att bakas ut. Nej nej jag håller mig till de lätta och bekväma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0