Sjunde September

Natten har varit helt lugn förutom Hilda som vaknade vid 3 och ville äta, kl 6 hör jag små tassande steg och i hallen möter jag två stolta barn som säger "mamma vi sov jätte jätte länge" hmm, länge och länge men en riktigt bra natt i alla fall. Vi gick ner och mös framför tvn till nån gång vid sju när Anders och Hilda kom ner. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Sen så var de styckning av första älgen på schemat så Anders tog bilen, jag promenerade och barnen cyklade till farmor och farfar. 
(null)

  Duktiga hjälpredor vid malning av köttet.
(null)

Sen bar de av hem där vi paketerade allt kött, jag och Lilly bakade en blåbärspaj och åt sen grillat till middag. Till kvällsfikat så blev de att frossa i pajen. Åh vad jag älskar blåbärspaj! 
(null)

Imorgon blir de jakt för Anders och Nikita och jag hoppas verkligen att hon ska få utdelning för hennes goda jobb. Anders är så nöjd över hur fint hon jobbar i skogen och tack och lov verkar hon orka riktigt bra fast hon fått så dåligt med motion innan jakten! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0