Tandsprickning

Sömnlösa nätter och milslånga dagar fick igår kväll sin förklaring när Vi kände den lilla vassa tanden som försöker kämpa sig fram. Hon är betydligt senare än sina syskon på att första tanden kommer fram. Dom andra var tremånader när första kom men tack och lov har de dröjt men tyvärr verkar hon vara påverkad och ha ont som dom andra hade. 
(null)

(null)
Sömnen kortas väldigt men tack vare syskonen som underhåller har humöret under vaken tid ändå varit riktigt bra. Så nu får vi försöka köra på med alvedon och kalla grejer att tugga på.  Väldigt skönt att hitta orsaken till hennes mående, blir så mycket lättare för mig att hantera allt om man vet varför. 

Annars så har vi som allmänt HELA HAVET STORMAR nu på nätterna då de verkar vara oroligt och "kaosigt" i alla barnens sömn just nu. Imorse vaknade jag upp med lillasyster och lillebror medan Anders sov hos Lilly. 
Vi är smått förkylda både jag och barnen men ingen som ligger däckad tycker de känns så svårt hur man bör göra då med förskola å andra aktiviteter.... vi får se om vi låser in oss eller om vi söker oss ut ändå.  

Imorgon är planen i såna fall förskola och musiklek för mig och Hilda. 
Torsdag är de förskola och babysim för mig och Hilda. 
Men först vakna och se dagsformen på alla. 

(null)

Jag fick dessutom rosor av Anders idag då han tyckte att jag "kunde behöva de"  och ju mer jag tänker på de så känner jag att de har jag verkligen förtjänat. Han förtjänar också dom för även om de just nu är extremt minus på sömnkontot så FY FAN VAD VI ÄR BRA! 

(null)
Sov gott! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0