Förskola

Förskolans vara eller inte vara i våran vardag. Lilly har ännu aldrig varit på förskolan, de har inte funnits någon anledning och jag har alltid sagt att i den mån jag kan så vill jag ha henne hemma. Förskolan ska inte vara avlastning för mig utan det ska vara för att de ger Lilly något. Än så länge går de väldigt bra att ha Lilly hemma med mig och lillebror. Visst klättrar hon smått på väggarna ibland men nu blir de ju dessutom lättare och lättare att vara ute. Sen försöker vi att se till att vi åker när de är aktiviteter med andra barn osv. För mig är de viktigt att Lilly lär sig att fungera med andra barn och jag hoppas att hon kan lära sig de utan att vara på förskolan. 



De ska bli spännande att se hur vi känner efter sommaren till hösten om vi vill inskola henne då eller om hon får fortsätta att vara hemma med oss. Det händer ju så mycket och hon är så himla klok våran tjej så att så länge jag duger är jag så glad att ha henne hemma!  


Förövrigt så dömer jag absolut ingen annan i vilka beslut dom tar angående förskola. Varje förälder känner sina egna barn bäst och dessutom har man olika förutsättningar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0