17 Januari 2016

Ja så kom då den efterlängtade lillebrodern! 17 Januari kl 16.50 fyra dagar över tiden.Han vägde 3970g och var 53cm lång. 
 
 
Vi hade en välda tur och resan ner till Lycksele gick väldigt lungt. Fredagkväll började jag ha förvärkar och på lördagmorgon bestämdes de väldigt fort att min mamma och mormor skulle komma upp för att vara med Lilly ifall att vi skulle behöva åka. Dagen gick och värkarna komme och gick. Mot kvällen och natten så ökade värkarna så på söndagmorgon vid 6 så åkte vi in till Tärnasjukstuga där det konstaterades att jag öppnat mig ca 3cm. Värkarna hade inte dragit igång så farligt men vi bestämde oss då för att åka direkt till Lycksele. Väl där hade värkarna stannat av lite så vi grejade med lite annat. ca kl 12 blev vi inskrivna på förlossningen och 16.50 var våran underbara grabb ute och allt gick hur bra som helst och det är tackvare att vi hade en underbara barnmorska, en äldre pensionerad skåning som varit barnmorska i 53år. Hon är en av dom häftigaste damerna som jag har träffat och jag vet att Anders håller med. 
 

Vi åkte hem onsdagmorgon från Lycksele och kom hem till en tjej som tog emot rollen som storasyster med ett stort leende på läpparna och hon är så lugn. 
Nu har några dagar gått och mamma och mormor har åkt hem. Det är inte mycket till rosa fluff fluff men vi tackar och gläds enormt för våra två underbara barn, just nu ligger fokus på att försöka få ihop några timmars sömn per natt. Med en dam som inte vill sova så tackar jag någon där uppe för att lillebror sover så bra som man hade kunnat önska. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilleman! 😍 Så himla fin! Har lillebror fått ett namn än? Grattis till er! /Madde, Jon och Noah

2016-01-24 @ 17:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0