Dilemma.

Jag har ett litet dilemma och funderar hur riktigt andra gör med sina små. Lilly har ganska samma mönster på sömn på natten och på dagen. Vi har lite rutiner och en av dom är att vid 11.00 på dagarna så vill hon sova i vagnen. Hon sover allt från 2 till 4 timmar. Tycker de är toppen att hon sover bra på natten och ändå sover så bra på dagen, men nu kommer då dilemmat. Jag skulle gärna gå på bebissim som är varje torsdag i Hemavan men det börjar kl11.00. Det är musiklek på tisdagar i Tärnaby men som börjar kl 11.00. Problemet blir ju alltså att aktiviteterna är under hennes vila och hon blir ju så trött om hon inte får sova vilket leder till en hysterisk tjej som i sin tur leder till en frustrerad mamma som alltså slutar med att de inte ger varken mig eller Lilly nått bra. Frågan är ju då om man helt enkelt får vänta tills hon ändrar rutinen själv? Eller ska man he sig iväg och hoppas på det bästa? Hmm...

Min underbara lilla skatt! 



Kommentarer
Postat av: Annica

Svårt det där..
Tage sover ju knappt på dagen, några korta powernaps så med han kan jag fara hur som helst..men jag känner igen dilemmat från Vera, hon sov ju alltid när det var öppis i Bure men jag for ändå och för det mesta gick det bra..
Men det är ju så olika från barn till barn, somnar hon inte i bilen över eller i bilen hem så hon får lite vila iaf?
Lite avundsjuk på era rutiner, själv känner jag mig som ett kaos..kram

2014-10-09 @ 09:22:03
Postat av: Madfe

Mitt tips är att stiga upp lite tidigare men då blir ju kvällen tidigare för henne då ni redan fått in en rutin.. Jag var på babysång när Noah hade sin sovtid och det gick bra, han sov på vägen dit, vaknade när vi kom fram och var lugn och sen somnade han så gott när de slutade sjunga. Om hon skulle somna där så är det inte hela världen kanske :-) vi ses!

2014-10-09 @ 14:43:40
Postat av: Sofia

Skulle också tipsa om att prova att hon vilar på vägen dit och hem. Och kanske att du tar med vagnen och att hon kan vila i den efteråt och du passar på att ta en fika/ lunch med andra i centrum :) Eller hälsar på nån som bor där i närheten.Lycka till!

2014-10-09 @ 21:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0