Sjöbotten och sommar kännslor!

Ja som ni vet så åkte vi i fredags hem till Sjöbotten med en lång lista på många saker som skulle inhandlas och "aktiviteter" att hinna med. Helgen började med att Nikita vägrade sova längre än typ en kvart åt gången hela natten till lördagen och 03.45 gav jag upp och slet med mig hunden ut, problemet var bara att det hade regnat och brotrappen hade ett litet täcke av is på sig. Så jag kom i fullfart sömnig och lite halv förbannad ut genom framdörren och flyger ner för trappen. Detta resulterade i en lätt nackspärr och ett väldigt snyggt blåmärke som inte blir mindre utan bara större.
Med det kan man ju tänka att dagen skulle fortsätta i den riktningen men när vi väl fick oss in mot stan och började shoppa så var det som att det flöt på bättre och bättre och vi har inhandlat en soffa, tapeter och golv till vardagsrummet. Jag har även börjat få ihop det ena med de andra inför sommaren. Det kunde inte gott bättre med andra ord. Min kära mor hjälpte mig också att färga håret inför festen som Elin och Julia hade i stan. Kvällen blev väldigt trevlig och jag kan säga att jag var väldigt nöjd att jag körde själv den kvällen när jag fick höra hur min kära vänner mådde dagen efter.


Världens bästa ellan!

Idde, Vassi, Frans och jenn!

Idde!


crasy?!

Frasse!

Dante!


Söndagen blev som vanligt dagen då vi försöker träffa så många av våra bekanta som möjligt. Blev till att åka till mormor och ta en koppkaffa och prata en stund sen vidare till Sofia och Patrik för lite Alma mys och mer kaffe. Sen bar det av hem där tobbe och maria väntade på oss för att säga hej. Åt grillat sen bar det av hem med ett stort lass med grejer, bla  Trädgårdsmöbler.  Vi komme hem vid 23.00 och var det bara att he sig upp till jobbet i morse.



Nu sitter jag här hemma efter en hektisk helg och en lång arbetsdag och skrattar lite åt min kära sambo som verkligen inte har varvat ner än. Han är väldigt spidad för att övervåningen snart är klar och han vill bara bygga och nu ikväll har han "tvär" fixat fram trall så han har fixat en uteplats till mig med dom fina möblerna vi fick av mina päron! Nä nu ska vi gå upp och titta hur tapeterna blir mot resten av väggen!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Heja lag Sara & Anders!! Nu jäklar i min låda händer det grejor i rasande fart hos er =)Ska bli så spännande att se det fina resultatet i sommar =)

Btw så har jag fixat mig en klänning till bröllopet,så nu fattas bara skor!

Blöt puss från Alma!

2011-05-10 @ 22:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0