Vill inte mer nu!!

Har varit snöstorm till och från hela veckan och nu är jag LESS!! Jag har inget emot att det kommer snö så länge jag får sitta hemma och inte behöver åka någon stans. MEN så är inte fallet, snön vräker ner och det blåser som attan och jag måste åka till jobbet fast man knappt får sig fram längs vägen. Okej jag kanske är tjollrig men jag tycker det är obehagligt, Jag gör det! Men tycker det kan vara väldigt obehagligt. För er som har varit hem till oss och vet vilken hemsk väg jag måste köra varje dag i alla väder. Den är smal, krokig och lång..... Till och med Andre Larsson har erkänt att han är ganska imponerad att jag klara att köra den. (Sen kan ju det vara för att han tycker att jag kör dåligt och ändå lever idag.) Jag ville i alla fall bara spy av tanken att jag skulle köra hem från jobbet idag. För när jag tittade ut genom fönstrerna på Hemavans världshus så såg jag ingenting....Såg inte ens bilarna som stod på parkeringen just utanför... Men tillslut tog jag mig i kragen och bestämde mig att jag skulle köra hem för solen hade börjat titta fram och det blåste lite mindre. Hann inte långt innan jag stod helt still på vägen utan minsta aning var på vägen jag befann mig... Det var först när jag höll på att få en bil in i fronten jag insåg att jag vara lite för MITT PÅ VÄGEN. Blev att slicka plogkanten resten av vägen till jag svängde upp på vägen mot Tärnamo, där tackade jag gudarna för solen sken och det blåste nästan ingenting. Känner att man har mycket kvar att lära men det viktigaste är väl kanske att man försöker?

Galtis -08

Ja ja, det var min dag det. Imorgon ska jag då få åka med Anders både till och från jobbet. Han jobbar i hemavan då och jag är ju på förskolan så det blir bra det. Sen så är det dans på Högfjällshotellet i hemavan så Anders har frågat om vi ska åka dit. Jag jobber hela helgen men Dorran sa att det skulle vara en lugn helg och hon tyckte jag skulle åka ändå. Jag har frukost på Wärsan på lördag morgon så jag börjar 07.00 dagen efter och jobbar tills på onsdag när jag har min lediga dag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är DUKTIG, jag tycker också att det är obehagligt, än hur många gånger jag kört!!! Och att du dessutom har den värsta vägen!!! :)

Klart du ska på dans, när det väl är dans :)

2011-03-24 @ 18:04:04
Postat av: Sara

Hihi, tack Sandra! =)

2011-03-26 @ 19:12:16
URL: http://wiklundarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0