Slipa och tapetsera

Idag har jag jobbat 7-14,30. När jag kom hem kom jag ju på att det ligger en massa julklappar som ska slås in så jag slog på julmusiken sen började jag pyssla på. Är verkligen ingen stjärna på att slå in paket och jag blir så lessen när det inte blir som jag har tänkt....men Anders säger att övning ger färdighet så ha tålamod med mig, snälla! Men mysigt är det i alla fall och det bästa med det hela är ju att få se personens reaktion på julklappen!

Ikväll har vi fått hjälp av Anders pappa och farfar att isolera taket så nu ska nog våra gäster som kommer till jul slippa frysa! Sen blev det fika för Anders farmor hade gjort äppelpaj och jag bjöd på bullar som jag och min mor bakat. När dom åkte var klockan där vid halv 9 och soffan kändes väldigt lockande, men dom som känner min man vet att han har väldigt svårt att sitta still så han sa bara, "Japp! Då slipar du resten av väggen medans jag börjar tapetsera." Jag försökte tappert med nått i stilen att man kan ju inte tapetsera samtidigt som man slipar. Men min man är väldigt bestämd när han väl vill så det var bara till att börja slipa och han började tapetsera. (Självklart vill jag ju att det ska bli klart så jag ska absolut inte klaga att han är så duktig!) 


Arbetar och sliter!


Ett litet smakprov på vad som sker på övervåningen!

Längtar så mycket till jul! Det blir ju som sagt våran första jul i det här huset och hela min familj kommer upp och dom flesta ur Anders familj kommer också att vara med. Ska bli väldigt trevligt det tycker jag! Det är däför det är lite små brottom med det sista sovrummet. Sen är det ju allt med städa aoch få allt i ordning tills alla kommer. Men det hinner vi nog om jag känner min man rätt!


   

Kommentarer
Postat av: A-E

Vilken man du har. Va rädd om han! Och det är tur för honom att han har SuperSnällaSara!



God jul på er!



kram

2011-12-15 @ 22:20:47
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: mamma

Vill se mera. Tur att det inte är långt kvar till jul så vi får se vad som hänt. Kram

2011-12-15 @ 22:28:44
Postat av: Sara

Jag lovar dig A-E att jag håller hårt så det är ingen fara! =D Du är så snäll! God jul på dig! Kram!

2011-12-16 @ 10:07:43
URL: http://wiklundarn.blogg.se/
Postat av: Anki

Önskar er en riktigt trevlig jul, det kommer bli supermysigt ska du se! Pusskram

2011-12-16 @ 15:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0