Hero of war!

Dålig uppdatering på sista tiden. Har inte riktigt hunnit. I torsdags var det skola sen fick jag två massage kunder sen blev det mys med Annica och Sofia. Vi såg "Äntligen midsommar" Jag är inte så där jätte förtjust i svenska filmer men den var faktiskt riktigt rolig. =) Den är helt klart sevärd!  I fredags så var det då nationella i engelska B. säger som Ida, "gick väl inte så bra men det gick inte åt skogen heller" Men ska jag vara ärlig så är det viktigaste att jag får G i kursen sen så är jag nöjd, Jag och Ida har diskuterat möjligheten att ligga med våran lärare (skämtsamt) men det skulle vara så fruktansvärt vidrigt så vi la ner den idén!

När jag kom hem så målade jag skåpluckor och sen så var jag bjuden på middag hos familjen Jakobsson efter som att mina föräldrar övergav mig och var bjudna på middag. Sen blev det mys med Erika och Matilda. Vi såg "The holiday" och "How to los a guy in ten days" Dom filmerna är så himla bra, speciellt The holiday! Den kan man nog aldrig bli less på. Idag har jag och mamma varit i Bureå hos Bettan som ska sy om min balklänning. Och nu sitter jag och väntar på att världens bästa Jenny Furberg ska komma till mig! Saknar den tjejen. Lite roligt att vi har så bra kontackt. Vi träffades förrsta gången i åttan under våran konfrimation. Hon gjorde den i Bureå och kände ingen så hon umgicks med mig och mina vänner. Är så himla kul att tänka tillbaka på hur kul vi hade under våra två läger tillsammans! Hon är verkligen hur bäst som helst. =) Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men något roligt blir det nog. =) 

 

Läste på annicas blogg om hennes och mats diskussioner om att mats vill skaffa hund men hon är inte så sugen. Då kom jag att tänka på att jag och Anders har bestämt att vi ska skaffa hund när jag flyttar upp till sommaren, beroende på om jag får jobb eller inte, men i alla fall när vi får tid. Det kan ju bli efter sommaren också när jag kanske ska börja plugga på distans. Jag håller på och längta ihjäl mig och har kollat runt på en massa olika hundraser osv. Vi är inne på en norrbottenspets eftersom att Anders familj har haft en sån under hela hans uppväxt och det är jackt i dom. Men han säger också att det viktigaste är ändå att det ska vara en bra sällskaps hund. Han blir tokig när jag pratar om olika hundar för han vet att jag blir så exalterad, och han säger hela tiden "Vi tar det sen, vi ska ändå inte ha någon än." Och då blir jag självlart sur för att jag tycker att han ändå kan säga vad han tycker och känner att han vill ha, (typiskt mig) Jag har läst mycket om Finsk lapphund och Svenska lapphund och det är något som jag är intresserad av. Inte så stora hundar men bra sällskapshund och gillar motion och träning. Men haken är att det inte är en jackthund och jag försöker få ur Anders om han gärna vill ha en hund med jack i sig eller inte. Men som sagt så får jag bara till svar "vi tar det sen." Hahah, jag längtar hur mycket som helst tills den dagen jag ska få fytta och vi ska skaffa en lite krabat! Det kan bli spännande och se vad det blir innan slutet. Men nånting ska det bli! Men en sak är säker det ska vara en tik och hon ska heta Vilja!

Nä nu ska jag fortsätta att plocka lite i mitt rum så det är fint när Jenny kommer!
Ursäkta novellen åvan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0