All or nothing.

Efter en väldigt händelserik Söndag så fick jag mig hem från tärna med den väldigt ny väckta Forden. Bilresan slog alla rekord på hemfärd från Tärnamo, endast 8timmar och 50minuter. 
Allt började med att jag tog bussen upp till Tärna i fredags, och helgen bestod mest av mys och lite till mys. Efter många om och men så hade vi bestämt att jag skulle ta Anders gamla raggar bil, Ford Sierra -86 hem. Obesiktad gav jag mig iväg med den väldigt omtyckta Forden för stunden, det är faktiskt en väldigt fin bil. Två mil utanför Sorsele så slår radion av och hela bilen dör, Som tur var så fick jag hjälp av tre bilmekaniker som stannat för att hjälpa mig, att putta bilen till en P-ficka. Där tittar dom lite på bilen och konstaterar att det är något med strömmen till bilen. Jag ringer Anders och i det här läget är han vild och galen. Riktigt förbannad skulle jag säga på bilen. Han, Ove och Alfred bestämmer sig i alla fall att dom ska komma och försöka hjälpa mig. Bilen stannad 13.45 och jag väntar på att dom ska komma. Vid 17 tiden så rullar dom in, när jag endast suttit i bilen i ungefär 3timmar. Dom byter batteri och bilen går som en klocka igen. Vi kör in till Sorsele för att försöka hitta en makapär så att vi skulle kunna kolla så att batteriet laddade som det skulle. Självklart har dom ingen sån, så dom följer med mig till Arvidsjaur. Dom har ingen sån där heller men vi käkar middag och jag bestämmer mig för att köra hem bilen. Anders och dom vänder och åker hem och jag åker från Arvidsjaur 19:00. Och allt slutade då med att jag var hemma 20.50.

Idag steg jag upp 6:30 för att åka och besikta bilen kl 8:00. Det blev ombesiktning med lite små läckande slangar och en trasig blinkers. Men med tanke på att bilen bara har stått i nästan 2år så är det kanske ett faktum. Men jag är inte bitter! Jag gillar den där bilen. =) Allt löser sig med lite positiv inställning!



Jag åker till skolan 10:30 för att käka fiskpinnar på skolan med Ida. Dagen börjar redan arta sig! =) 
Hoppas ni har en Underbar dag! Haaade!  

Kommentarer
Postat av: Jonas

Härligt! Du slog ju tom oss med våran Arjeplog sväng ;)

2010-01-28 @ 00:11:50
Postat av: Sara

Hahah, ja det kan man lungt säga att jag gjorde. ;) Men ibland måste jag få vara värre du vet. ;)

2010-01-28 @ 22:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0