Latmaskar blir inte piggare av att ligga i soffan har jag märkt!

Idag har jag varit ledig hela dagen. Hade planerat att vara duktig och ta tag i mitt plugg och gå en promenad. Ingen promenad blev det, för när jag tittade ut genom fönstret så tog latmasken över och sa "nej inte behövere du gå ut idag sara." Men jag var ut och skottade lite snö i alla fall. Det öser ju bara ner. Jag tycker att snön ska komma i Tärna i stället så att vi kan köra mycket skoter till påsk. Jag har haft besök av Annica idag, det ble¨v fika och lite mys snack. Sen fick hon sitta och njuta en stund vid datorn medans jag fortsatte att plugga. Jag tycker det är jätte svårt att plugga på sånt som jag förstår men när man måste läsa igenom allt tusen gånger för att försöka minnas alla ord och deras betydelse. Inflation, Deflation, Moms, Deprecering, Stagflation.........Allt detta och mycket mer snurrar runt i min skalle och jag blir inte riktigt klok på alla dessa ord. Min Samhällslärare är övertygad om att jag ligger på VG och ännu mer övertygad att det kommer att gå jätte bra på det här provet......Känn ingen press men nu är det bara att spika provet som är kvar, då blir hon nog nöjd...åå jag hatar det här! Men...det är väl bara att traggla igenom allt det här!


Nu för att prata om något lite roligare så har jag bestämt mig för att det är dags för latmasken Sara Wiklund att ta tag i sitt liv och börja träna och bli piggare. Men jag har kommit fram till att jag måste få med mig nån att träna med, annars är det lika bra att jag ger upp redan nu. Jag har mina planer och får se vad det blir av allt det. Får se om jag tar mig själv i kragen och går en sväng ikväll... Jo det måste jag göra!! Det SKA jag gör! Så det så!



Hoppas ni får en snöig men trevlig kväll
Hade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0