What hurts the most! 13/10 -08

Varför kan inte alla vara ledsna samtidigt så att man kan säga "Jag vet hur du känner" och så man kan hitta en lösning på sina problem tillsammans. Det har jag verkligen funderat på många gånger, men då brukar jag också tänka. Hur hade det varit om man inte hade någon som kunde hjälpa en och vara stark när man själv är som svagast. Frågan är vad man skulle välja, ha någon som lyfter upp en eller lyfta upp varandra tillsammans. Ja ni hör ju, bägge två låtere ju bra. Men jag är rädd att i längden så förlorar den som bara känner sorg, för utan att får känna lycka så är det tungt att stå på sina egna ben.
Det jag försöker komma till är att jag hatar att känna mig hjälplös. När vänner i min omgivning mår dåligt, så mår jag dåligt. Jag försöker alltså lista ut hur jag på bästa sätt ska kunna hjälpa dom. Jag vill inte sitta och rulla tummarna bara för att jag är lycklig, jag vill hjälpa mina vänner som inte är lika lycklig som jag. Kan ingen bara ge mig ett svara så att jag kan göra allt bra! Att se hur ni far illa gör mig galen. Jag vet inte vad jag ska göra. Snacka om att bli sliten mitt i tu! Det är svårt att se dej i ögonen och säga att allt kommer att bli bra för jag ser hur ont det gör. Smärtan lyser om dig och jag står bara och ser på. Men jag fick höra "Han är den starkaste personen jag känner." Och det tror jag verkligen, men snälla om du läser det här, jag finns här för dig!



****************************************************************************************************************
Fick tillbaka matteprovet idag också. Jag var helt säkert på att jag skulle få IG, men tror du inte fan att jag klarade det! Det är helt sjukt! Jag kan inte beskriva kännslan! =D =] Helt underbart, sen så hade vi redovisning idag och jag tycker det är skit kul att redovisa så det gick väl förhoppnings vis bra.
Var på lassa idag också och träffade en läkare från Umeå som kollade på mitt ärr. Hon sa inte så mycket mer än att hon ska skriva en remiss så att jag får åka till Umeå och träffa typ en kirurgläkare som ska se hur dom ska göra om mitt ärr så det åtminstone blir mindre. Så vi får väl hoppas på det bästa. I morgon har vi redovisning i BFen med Eva. Jag, Ida och patrik är inte direkt förberedda men det är bara att babbla på och le så blir nog Eva nöjd. Sen så är det snart Torsdag, Och efter att vi haft Religons prov på skolan så kommer Anders till mig på kvällen. Längtar efter han jätte mycket så det är verkligen på tiden att han kommer. =)
Nu ska jag slå på nån bra film hade jag tänkt. Har du nått bra förslag?


Hade bäst! Puss

Kommentarer
Postat av: ellan

alltså jag vet som inte

2008-10-14 @ 20:40:59
URL: http://erlino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0